همايش بزرگ فرهنگي – بصيرتي اساتيد بسيجي استان فارس

همايش بزرگ فرهنگي بصيرتي اساتيد بسيجي استان فارس

به گزارش روابط عمومي دانشگاه پيام نور واحد ششده و قره بلاغ ، همايش فرهنگي بصيرتي اساتيد استان فارس با حضور فعال بسيج اساتيد دانشگاه پيام نور واحد ششده و قره بلاغ در دانشكده مهندسي نفت و گاز دانشگاه شيراز برگزار گرديد.

در ابتداي اين همايش آقاي جوكار مسئول بسيج اساتيد استان فارس ضمن خوش آمدگويي به حضار و تقدير از حضور با شكوه اساتيد بسيجي استان فارس بر ادامه اين نشستها تاكيد ورزيدند.

در ادامه معاون تحليل و بررسي سازمان بسيج اساتيد كشور به طور اجمال تحليلي راهبردي از موقعيت جمهوري اسلامي ايران در آستانه انتخابات 92 را بيان نمودند.

دكتر شعباني خاطرنشان كرد، آگاهي و بصيرت مردم نسبت به مسائل سياسي و تاريخي اساسي‌ترين ركن پايداري نظام جمهوري اسلامي ايران است و حساسيت انتخابات 92 و ماهيت انتخابات حماسي كه شامل: مشاركت گسترده ، آرامش انتخابات ، سلامت انتخابات ، قانونگرايي در انتخابات ، رقابتي بودن انتخابات ، فراگير بودن انتخابات و اصلح گرايي را برشمرد.

در بخش ديگر اين جلسه رياست بسيج اساتيد كشور ضمن مقايسه دو حكومت ايران اسلامي و مصر عنوان كرد: مصر به جهات زيادي كشوري هم سنگ با ايران از نظر موقعيت ژئو استراتژيك محسوب مي شود.

 دكتر صلاحي با اشاره به اينكه 25 سال قبل دو حركت يكي در مصر و ديگري در ايران روي داد، گفت: در ايران حركتي ديني و در مصر به رهبري حركتي انقلابي رخ داد.

 به گفته وي، با وجود اينكه در حال حاضر در مصر حركت انقلابي منجر به تغيير رژيم شد اما بيش از دو ميليون نفر در اين كشور شب ها را در قبرستان به سر مي برند.

رئيس بسيج اساتيد كشور در ادامه عنوان كرد: از نظر دفاعي و امنيتي امروز ايران توان مقابله نه تنها با آمريكا بلكه با مجموعه اي از قدرت ها را دارد.

 صلاحي بيان كرد: ايران از نظر علمي در بسياري از حوزه ها قدرت برتر جهان محسوب مي شود و آمريكايي ها باور نمي كردند كه دانشمندان ما سلول هاي بنيادي كشف كنند و پيشرفت هاي ما جواب كساني است كه معتقدند ما براي حل مشكلمان بايد با آمريكا وارد مذاكره مستقيم شويم.

 وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه رهبر معظم انقلاب در فرمايشات اخير خود دو هدف را براي انتخاب رئيس جمهور اصلح برشمرده اند، گفت: اولين هدف اين است كه رئيس جمهور جديد كسي  باشد كه بتواند قدرت بالقوه بين المللي ايران را به قدرت بالفعل بين المللي تبديل كند و دومين هدف نيز اين است كه رئيس جمهوري جديد كسي باشد كه تمدن نوين اسلامي را در كشور استقرار دهد.

 

 

منبع: روابط عمومي ششده و قره بلاغ
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر